środa, 25 lutego 2015

Pianka waniliowo-wiśniowa z chia



Warstwa waniliowa:
  • 1 puszka - 400 ml mleczka kokosowego
  • 100 ml mleka
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 2 - 3 łyżki nasion chia
  • ziarna z jednej laski wanilii
  • 3 łyżeczki żelatyny
 Warstwa wiśniowa:
  • 270 g wiśni - miałam mrożone
  • wody do objętości 400 ml masy wiśniowej
  • 3 łyżki ksylitolu
  • 3 łyżki nasion chia
  • 3 łyżeczki żelatyny
Najpierw zajęłam się warstwą waniliową.
Do garnuszka wlałam mleko kokosowe, dolałam mleko zwykłe, dodałam ziarenka z jednej przekrojonej laski wanilii oraz ksylitol.
Zagotowałam wszystko, dodałam nasiona chia i gotowałam razem 5 minut.
Żelatynę rozpuściłam w 1/3 szklanki wody i dolałam do masy waniliowej.
Teraz warstwa wiśniowa.
Rozmrożone wiśnie wraz z sokiem włożyłam do garnuszka i rozgotowałam je na ile to możliwe.
Następnie jeszcze ciepłe zmiksowałam na papkę. 
Do masy wiśniowej dodałam tyle wody aby razem było 400 ml masy, ksylitol i nasiona chia i gotowałam 5 minut.
Żelatynę rozpuściłam w 1/3 szklanki wody i dolałam do masy wiśniowej.
Foremkę wyłożyłam  folią aluminiową i wlałam do niej zimną masę waniliową, wstawiłam do lodówki aby stężała. 
Gdy masa waniliowa stężała wylałam na nią tężejącą masę wiśniową i ponownie wstawiłam do lodówki. Najlepiej jak deser studzi się kilka godzin.







Przepis nadesłała pani Dorota Owczarek



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz